تصفیه آب خانگی
آیا از تصفیه آب یخچال ساید استفاده می کنید،پس مراقب باشید

آیا از تصفیه آب یخچال ساید بای ساید استفاده میکنید پس،مراقب باشید؟

فیلترهایی که داخل یا خارج یخچال های ساید بای ساید قرار دارد و به عنوان تصفیه آب یخچال شناخته شده اند فیلتر کربن اکتیو است.

در گذشته وقتی کسی مسموم میشد با خوردن ذغال رو به بهبودی میرفت. چون از خصوصیت کربن،جذب گازهای شیمیایی میباشد.

بدین منظور در دستگاههای تصفیه آب اسمز معکوس و فیلتراسیون از این ویژگی کربن استفاده شده و از مراحل فیلتر کردن آب میباشد. کربن اکتیو موجود در فیلتر های تصفیه آب با حذف گازهای شیمیایی، بو و کلر از آب اقدام به مطبوع کردن آب میکند.این جنس فیلترهای کربن اکتیو مرغوب از پوست نارگیل ،گردو ویا پسته میباشد.

فیلتر های یخچال دو نوع هستند یا خارج از یخچال قرار دارند که این فیلتر ها دقیقا مشابه فیلتر کربن اکتیو مرحله ۵ دستگاههای تصفیه آب است که معمولا در قیمت هایی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به فروش میرسد. نوع دیگر آن که در داخل یخچال وجود دارد نمونه های انحصاری ویژه همان ساید میباشد که معمولا با قیمت های نسبتا بالایی به فروش میرسند. عمر فیلتر های ساید ۶ ماه میباشد و بعد از گذر این زمان باید تعویض شوند.

یخچال های ساید بای ساید معمولا روی ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ ساعت تنظیم شده اند و بعد از اتمام این زمان آلارم تعویض فیلتر میدهد. پس این را بدانیم که این زمان به طور خورکار روی یخچال های ساید بای ساید تنظیم شده اند و هیچ اهمیتی به نوع فیلتر به کار رفته،حتی از بین رفتن خواص کربن اکتیو داخل فیلتر ندارد.

باید توجه داشته باشید که اگر از تصفیه آب های اسمز معکوس استفاده میکنید  با اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال ساید بای ساید می توانید این فیلتر را از یخچال خود حذف کرده و برای آشامیدن نیز از آبی سالم و گوارا بنوشید.